בינה מיקומית הנה חלק מבינה עסקית.
תחום זה ממוקד בהבאת מידע גיאוגרפי (GIS ועוד) אודות ישות, כדי לסייע בקבלת החלטות מבוססות מידע לגביה. התוכנה מאפשרת שילוב סימונים, Alerts ומדדים על גבי רבדי מידע גיאוגרפי (בעיקר מפות אך לא רק).
דוגמאות לשימוש בבינה מיקומית: קבלת החלטה על מיקום פתיחת חנויות על סמך נתונים דמוגרפיים הקשורים לאותו אזור, תכנון רשתות, וכדומה.
עולמות תוכן בהן ישנם כבר יישומי בינה מיקומית הם מודיעין צבאי, ניהול נכסים, כספים, מלונאות ומסעדות, קמעונאות ועוד.
ישנן מספר תוכנות ייעודיות בשוק המשמשות לבינה מיקומית, דוגמת SAS (משולב עם ESRI),
Pitney Bowes, Woburn, CMC DMTI Spatial ועוד .
תוכנות אלו כוללות על פי רוב שלושה מרכיבים: התוכנה עצמה, תוכן (גיאוגרפי) ושירותים.
רוב השוק עדיין מסתכל בשמרנות מסוימת על פתרונות בינה מיקומית אחרי שהתרגלנו שנים לראות את ה KPI-י השונים רק על דו"חות סטטיים, אך לא נראה שיקח זמן רב עד שיידעו להבחין בין מקומות בהם הבינה המיקומית הינה Nice to Have למקומות בהם היא מביאה ערך מוסף עסקי/צבאי אמיתי.