שמונה מאפיינים ל Realtime dashboards מצליחים
מאת: מוריה לוי, ROM Knowledgeware (תאריך פרסום: 01/02/2009)

Juiceanalytics  הנו אתר שתמיד יש בו הפתעות מעניינות. לאחרונה נתקלנו בכתבה המסייעת בפיתוח Realtime Dashboards מוצלחים. שמונה המאפיינים העיקריים של Dashboards כאלו הנם:

  1. שורה תחתונה מסכמת בולטת הנותנת מענה לשאלתנו העיקרית. הרעיו: שאנשים יוכלו להציץ באתר ולדעת היכן נמצאים.
  2. שיקוף של המבנה העסקי ויחסים בין מרכיביו השונים. אל תקימו Dashboard זמן אמת, אם לא עמדתם על טיבו של הארגון והבנתם אותו היטב!
  3. הצבעה מהירה לצעדים לאבחון הבעיה.. חשוב מאד להצביע בפתרונות זמן אמת, באופן מיידי לצעדים המסייעים למשתמש לאבחן מהו מקור הבעיה בה הוא צופה.
  4. פשטות. המחישו את הנתונים באופן פשוט. במערכות זמן אמת, פחות מתאים לייצר גרפים מתוחכמים, אלא יש לכלול אמצעים ממחישים פשוטים ודרכי ייצוג מופשטים להעברת המסר.
  5. הצגה עיתית של פריט המידע הבסיסי ביותר. לכל Dashboard סמן אמת יש פריט עיקרי אחד לפחות אותו הוא דוגם. בנו את הדיווח והכניסה על פי פריטים אלו.
  6. הגדרת חלון זמן מתאים. בנתוני זמן אמת כדאי לנתח מהו חלון הזמן הנכון והראוי ביותר אליו יתייחסו הנתונים ולא להמעיט מכך, וגם (וזה יותר מפתה כמובן)- לא להרבות.
  7. התרעות מאוזנות. Dashboards זמן אמת, הנם מועמדים טבעיים להתרעות. יש לחשוב ולתכנן את האיזון בין הודעות היסטריות להודעות יבשות. יש להדגיש נכון את חשיבות ההודעה.
  8. הצבעה למקור הבעיה. על כל בעיה שמוצפת, כדאי להפנות למקום ממנו ניתן לטפל בבעיה, ואם אין אפשרות לכך, לפחות לידיעה על הצעדים הבאים הדרושים לתחילת טיפול בה.

מומלץ להעמיק ולקרוא דוגמאות באתר עצמו. כתובתו:

http://www.juiceanalytics.com/writing/8-features-successful-real-time-dashboards/

 

 
Onkar , בתאריך 10/06/2009 01:14
Greeting. By prizing heartfulness above faultlessness, we may reap more from our effort because we're more likely to be changed by it.
I am from Barbados and learning to read in English, give true I wrote the following sentence: "Order clarinex desloratadine mg buy drugs without prescription."

With love ;-), Onkar.