כמעט ולא קיים ארגון ש"פיתוח ידע וחדשנות" אינם מופיעים בסולם ערכיו ו/או כחלק מחזונו. האם אכן מדובר רק בסיסמאות? בקלישאות? נענינו לאתגר וערכנו סיעור מוחות: האם והיכן בא לידי ביטוי בחברתנו ערך 'פיתוח ידע וחדשנות'.
הופתענו לגלות את הקלות בה זרמו הכתובים על גבי הנייר הלבן.
o עצם הפעילות של סיעור המוחות ככלי עבודה מיושמת במסגרת כל פגישה קבוצתית שלנו: ישיבת צוות פרויקט, מפגש חברה, ויש בפעילות הזו כדי לאפשר רוח של יצירתיות, דמיון ורעיונות לפעילות חדשה.
o עיתון רום – מסורת רבת שנים בחברה במהלכה באופן חודשי מתפרסם ידע חדש וחדשני בתחום ניהול הידע. בין אם מדובר בסיכומי הספרים החדשים בנושאים עדכניים של ניהול ידע (באחריות המנכ"לית שלנו), בעדכונים בטרמינולוגיה חדשה, או בכתיבה יוצרת פרי היועצים המוכשרים ובעלי הניסיון שלנו.
o התוצרים החדשים שפיתחנו והעלנו "על המדף" בזמן האחרון: פיתוח תורה מקצועית, מסמכים במאה ה-21, שולחן עבודה מקצועי (הרחבה באתר רום). תוצרים אלו כוללים מרכיבים חדשניים שהוספו לבסיסי ידע/מתודולוגיה/טכנולוגיה קיימים והם פרי חשיבה יצירתית וחדשנית על בסיס התנסות בשטח בקרב לקוחותינו (נקודה למחשבה: הגדרתו של דה בונו לחדשנות הנה הסתמכות על הקיים ויציאה ממנו אל החדש והשונה..).
o סל מתודולוגיות ייחודי שהנו חלק בלתי נפרד מהמחויבות שלנו לתהליך למידה מתמשכת, לדוגמא: שיטות להפקת לקחים. העובדה שאנו פיתחנו את רעיון הפורטל המקצועי, כנראה ראשונים בעולם, וכמובן שולחן הידע המבוסס על רגלי התרבות (אנשים), טכנולוגיה, תוכן ותהליך...
o ונוספו לרשימה: מוצר ה Tip- Top - פרי פיתוח בלעדי שלנו לניהול לקחים ותובנות, ותחום ה- BI שהנו חדשני בהיבט המתודולוגי בשוק וכבר זכה לעיתון משלו, לקהל קוראים נאמן ואפילו לפרויקט ראשון.
כפי שציינו, ההתנסות בשטח וההתמודדות עם המציאות הארגונית של הלקוחות שלנו מחייבת אותנו ליצירתיות וחדשנות בפרויקט. עצם ההתאמה הארגונית למאפייני הלקוח ולצרכיו יוצרת שילוב של פעילות חדשנית וידע חדש בשטח, על בסיס פעילות ניהול ידע מוכרת. דוגמא לכך היא פעילות שימור ידע התופסת תאוצה בקרב לקוחותינו והמיושמת בצבעים וגוונים שונים בכל אחד מהארגונים. בנוסף, אופי הפעילות המשותפת עם הלקוחות להשגת המטרות העסקיות, מחוללת אף היא פתרון יצירתי ואופנים חדשניים להגשמתו באופן ייחודי. לדוגמא, פוקוס על נושאים בעלי חשיבות, הנמצאים בליבה העסקית של הארגון וגזירת תובנות כהמלצות לבצוע בעת הצורך.
לסיכום, הערך פיתוח ידע וחדשנות מהווה דרך חיים לפעילותינו ברום ותומך בהגשמת החזון של "להיות החברה המובילה בארץ בתחום ניהול הידע".
כעת, מה שנותר הוא לאחל לעוד עשור מלא בפעילות ענפה, הכוללת גם פיתוח ידע וחדשנות.