מאמרים נוספים ברשת הידע:
חדשות BI- ספטמבר 2008
שירות מבית ROM: לקדם את ה- BI על בסיס הקיים

כארגון שמנהל פעילות BI זה מספר שנים, ושפעילות ה- BI בארגון ממוסדת, אך אולי לא ממוצה ברמה שאתם מקווים, נשמח להציע לכם את השירות הבא: קידום הבינה העסקית (BI) בארגון על בסיס הקיים.

נשמח להציע לכם שירות מתאים (אחד או יותר מהסעיפים, בהתאם למיקום בו הנכם נמצאים):
1. הבנה מה קורה: באמצעות דוחות ו/או באמצעות סקר (בהתאם לנתונים ולכלים הקיימים בארגון).
2. הבנה למה קורה: באמצעות ראיונות עומק עם משתמשים מייצגים (ישנו יתרון לפעילות שכזו ע"י גורם חיצוני).
3. הבנה איך לשנות: בניית תוכנית לניהול שינוי הכוללת מטרות, תכנית תקשור, תכנית הטמעה מותאמת ועוד (בהתאם לחסר הארגוני).

לפרטים נוספים  על השירות החדש לחץ כאן

 

דוח חברת האנליסטים Forrester על שוק ה-BI

חברת האנליסטים Forrester פרסמה, לפני כחודש, ניתוח מקיף לגבי שוק ה- BI ומצבו. נתחיל מהסוף: אין הפתעות רבות. IBM Cognos ו- SAP Business Objects ממשיכות לשמור על מעמדן המוביל. קרוב אליהן, SAS ו- ORACLE המציעות מגוון פונקציונאלי רחב, יכולת שדרוג, אסטרטגיה וחזון. לא שכחנו כמובן את Microsoft  הצועדת בבטחה לכיוונן, וכדברי Forrester, "נושכת בעקביהן" יחד עם פתרונות מובילים נוספים. שתי חברות נוספות ראויות לציון- Qlikview (שראינו את הכנס המרשים שלהם השנה בארץ) ופנורמה הישראלית, המציעות פתרון ממוקד, אך בתחומן, בהחלט ראוי ומכובד, עד כדי מוביל, בהקשרים מסוימים.

השורה התחתונה- שוק הפתרונות מתפתח, ויפה, אך עוד לא מוגדר כבשל.

 

הדו"ח המלא, למתעניינים, עולה 795 דולר.

 

Microsoft רכשה את DATAllegro

מיקרוסופט הכריזה על תוכניותיה לרכישת חברת DATAllegro, חברה המתמחה באפליקציות מחסני נתונים.

מהלך זה מעניק למיקרוסופט את דריסת הרגל הנחוצה לשוק ה-BI הארגוני. שילוב צוות DATAllegro והטכנולוגיה שלה ישדרגו את פלטפורמת הנתונים של מיקרוסופט, המבוססת על ה-SQL Server ומשרתת את אפליקציות ה-BI שלה.

מחסני נתונים כ-שירות
סקר חדש בקרב ארגונים המטמיעים בינה עסקית בחברתם מגלה שמספר רב של ארגונים מעדיפים להיעזר בשירותי מיקור חוץ בכל הנוגע למערכות האנליטיקה ומחסני הנתונים. ארגונים אלה זיהו את הפוטנציאל של שירות מסוג זה בכל הקשור לעלויות נמוכות בהטמעה ובתפעול השוטף של מערכות אלה. לסקר המלא לחץ כאן
סקר על BI בארגונים קטנים בארה"ב
סקר חדש שנערך בקרב ארגונים קטנים בארה"ב מגלה שיותר ויותר ארגונים שוקלים שימוש במערכות BI על מנת להבין טוב יותר את השוק ולבצע הכוונה נכונה של מסרי השיווק ואסטרטגיות המכירה של העסק. לממצאי הסקר מלא לחץ כאן.
 
מאמרים נוספים ברשת הידע: