משלבי נתונים ארגוניים - Enterprise Data Mashups
מאת: נטע-לי סנדומירסקי, ROM Knowledgeware
(תאריך פרסום: 10/07/2008)
מקורו של מושג ה- Mashup הנו מעולם ה- D.J.s. בעולם המוסיקה, משמעו של מושג זה ערבוב מקטעי שירים לכדי קטע משותף. עולם ה- WEB2.0 שאל את המושג, נתן לו פרשנות תואמת את העולם הטכנולוגי: בתחום הטכנולוגיה, המושג Mashup משמעותו אפליקציות web אשר משלבות נתונים ומידע מכמה מקורות ויוצרות כלי אינטגרטיבי חדש בעל ערך מוסף ייחודי. תפיסה זו מיישמת את אחד עקרונות ה- WEB2.0 לפיו מוצעים שירותים ולאו דווקא יישומים מלאים. ה- Mashup הוא המשלים לתפיסת השירותים (Services) כדי לתת למשתמש פתרון שלם ועד כמה שניתן מושלם (Best of breed). לדוגמא, השילוב של מידע קרטוגרפי משירות גוגל מפות יחד עם מידע נדל"ני יוצר שירות חדש וייחודי אשר לא היה קיים באף אחד מהשירותים לחוד.
אם כך, מה הוא Enterprise Data Mashup?
מדובר בשירות המאפשר גישה, אחזור ואינטגרציה של נתונים ומידע ממקורות מובנים (בסיסי נתונים, XML), מקורות מובנים למחצה (דפי web, בלוגים, צ'טים) ולא מובנים (מסמכים, אימיילים, מצגות, פריטי CMS). היתרון של שירות מסוג זה הוא היכולת שלו להבין ולהבנות מידע לא מובנה בעזרת שיטות טרנספורמציה וסמנטיקה ולקשרו למידע מובנה קיים.
תחום הבינה העסקית עוסק בהעמדת נתונים מעובדים (=מידע) מיטביים למנהלים ועובדים ככלי לקבלת החלטות טובות, מהירות ורלוונטיות. עוצמתה של הבינה העסקית עולה ככל שהיא מוטמעת יותר בתהליכי העבודה של המנהלים והעובדים בארגון. לכן, הניתוח והדיווח חייבים להתבסס לא רק על בסיסי נתונים אלא גם לשלב מידע וידע לא מובנים ודפי web חיצוניים.
לדוגמא, מחלקת שירות לקוחות בחברה יכולה לשלב את מערכת ה- CRM שלה, קטלוג מוצרי החברה וניתוח אל מול מחירי המתחרים, על בסיס נתונים המפורסמים באתרי אינטרנט חיצוניים. בעזרת שירות ה- Enterprise Data Mashups נוצרת נקודת מבט אינטגרטיבית משודרגת לנציג השירות.
הוספת תגובה
הכניסו את הקוד המופיע בתמונה: