יום הולדת לאתר/קהילה/פורטל

אחד מהסימנים המובהקים של כל תרבות באשר היא הם הטקסים שנערכים בין חבריה. והפעם על יום ההולדת כטקס חשוב ומשמעותי לא רק עבור כל אחד מאתנו באופן אישי כשאנו חוגגים לעצמנו או ליקירנו  אלא לאתרים שאנו מקימים.

 

למה יום הולדת? למה לאתר?
• יום ההולדת מרכז את תשומת הלב של כולם לחוגג-בעל השמחה. באתר, ניתן לנצל את תשומת הלב לחשיפת המשתמש לעוד ועוד חידושים ותכנים מעניינים שיפגוש בעת שיטוט באתר.
• יום ההולדת- זמן של חשבון נפש. מה הספקנו לעשות עד כה? איזו שנה הייתה לנו? מה אנחנו מאחלים לעצמנו בשנה הקרובה?. במקרה של אתר יום ההולדת הקרב מגביר את המוטיבציה של כל העוסקים במלאכה. כל מומחי התוכן מקיימים חשיבה כזו בדיוק ולקראת יום ההולדת דואגים להתחדש ול"סדר את אזור התוכן שבאחריותם". אף אחד מאתנו לא ירצה להזמין אורחים כשהבית לא נראה מאורגן ...
• יום הולדת-מושג שבדרך כלל נלוות אליו תחושות חיוביות, במיוחד כשמדובר בגיל שנה. כך, כל מי שנתקל במושג, מיד חש תחושה חיוביות גם אם לטובת ל"טקס" נדרשת עבודה.
מה השלבים הנדרשים ואיך זה נראה בפועל?

1. מגדירים מהו חודש יום ההולדת- כן, חוגגים לאתר חודש שלם ולא יום. איזה כיף לו לאתר.....
2. מקיימים מפגש מומחי תוכן כחודשיים לפחות לפני האירוע לטובת התנעת עבודה מוגברת על תכני האתר.
3. נפגשים עם כל אחד מן המומחים לבחון מה קיים, מה נדרש ? איך נכון "לצחצח" ולארגן שוב את הדף.
4. מחליטים על תקשור הולם בכנסים, במסדרונות ואולי הזדמנות גם לחלק מתנת יום הולדת לכל המשתמשים+ איגרת חגיגית ממנהל היחידה.
5. עורכים ישיבת הכנה עם מטמיעי האתר, ומפרטים בפניהם מה מצופה מהם בחודש יום ההולדת ומהם המסרים שעליהם להציג מול משתמשי הקצה
6. מחליטים על פעילות מיוחדת שתבוצע באתר במהלך חודש יום ההולדת:
   o חידון ידע נושא פרסים
   o זרקור לתכנים באתר- קידום תכנים נבחרים מתוך האתר בנושא בפוקוס מתחלף בדף הבית
   o פורום סינכרוני חגיגי בנושא מקצועי "חם"
   o סקר משתמשים
7. מקשטים את האתר באופן חגיגי עם בלונים ושאר קישוטי יום הולדת.

 

 לסיכום, פעילות יום ההולדת מומלצת מאוד, היא מהנה לכל העוסקים בדבר, היא מגבירה את המוטיבציה של המומחים, היא מעוררת עניין אצל המשתמשים והיא מהווה הזדמנות נפלאה להביט לאחור ומיד אל עבר העתיד ולעשות סדר לקראת בואם של האורחים בהמוניהם. אחרי שחגגתי יום הולדת לשבעה אתרים אני יכולה לספר שיש מנהלים שלקחו את רעיון יום ההולדת למקום נפלא ומרגש ובמפגש מומחי התוכן הקפידו שיוחלקו למומחים שקיות יום הולדת ולקשט את חדר הישיבות בבלונים. אין ספק שהטקס הזה הגביר את המוטיבציה של המומחים שהשתתפו באותו המפגש.